A marketing alap titkai B2B cégeknek
1. Tartalomjegyzék (legelső változat 2021. január 4.)
Bármilyen furcsa is, most hogy nagy gyakorlattal írom már a 13. könyvem, rájöttem, hogy egy könyv megírását a tartalomjegyzékkel kell kezdeni. Aztán már semmi más dolog sincs, mint az egyes pontok alá megírom a részletes kifejtést.
Most, hogy belevágtam régi szerelmem, a B2B (cégeknek eladó cégek) részére a marketing alapokat összefoglaló könyv írásába, most is ezzel kezdem. Kivételesen most menet közben, ahogy írom, fogok részleteket megosztani.
Akkor kezdem is, elsőnek a tartalomjegyzék első változata. Ez persze majd alakulni fog. Egy könyv mindig élő, eleven, tudatos lény, aki ahogy születik, úgy alakítja magát és teljesen más is lehet mire kész lesz, mint ahogy eredetileg a szerző gondolta. Ezért izgalmas dolog könyvet írni!
Tartalomjegyzék (v.1.0)
- Bevezetés
- Mi a B2B?
- Miben más a B2B marketing?
- A marketing szent alapkérdései
- Milyen problémát oldasz meg?
- Miben vagy más?
- Kik a vevőid?
- Minek mutatod magad?
- Milyenek az áraid?
- A két alap módszer a B2B cégek marketingében
- Hajtóvadásza
- Medvecsapda
- Alap stratégiák a B2B hajtóvadászatra
- Álomlista
- Piackutatás
- Keresztmarketing
- Befurakodás
- Szarketing
- A B2B hajtóvadászat hatékony felépítése
- Piac felmérése, felosztása és optimalizálása
- Nyomozás
- Kapcsolat megteremtése
- Bizalom építése
- Üzlet és megint üzlet
- Alap stratégiák a B2B medvecsapdára
- Weblap
- White papers
- Edukáció
- Offline csapdák
- A B2B medvecsapdák hatékony felépítése
- Mézes weblap receptek
- Ösvényépítés a csapdákhoz
- A vonzó csalik
- Személyes csapdák: játékok, vásárok és konferenciák
- Komplex B2B marketing rendszerek: csapda ÉS vadászat
Nagyon várom a részleteket!
üdv.
GL
Szerintem szükség van ilyen könyvre.
A két módszert egyből meg is nevezném, hogy nagyobb cégeknek való a hajtóvadászat ( sok sales munkatárssal) és kisebbeknek a medvecsapda ( akár egyszemélyeseknek is).
Vannak viszont specifikus esetek. Például nekem tudósoknak, kutatóknak kell eladni drága műszereket. Vagyis nem az egyszerű eszközök ( pipetta, szűrő, stb) a termék, hanem ritkán vásárolt nagy tudású, drága munkaállomás. Milyen különleges fogásokat vethetek be a listában említetteken kívül?
Várom a folytatást.