Szakmai szempontból is mindig figyelemmel tartom az új marketing eszközöket. Ennek hatására, most (2021-ben) rengeteg egyéb függőségem mellé TikTok függő is lettem. Számomra ezzel elképesztő ablak nyílt a fiatal generáció problémáihoz, gondolkodásához. Nagy élmény ez így 60 felett.

Ahogy látom (milyen meglepő) a fiatalok egyik fő gondja a pár találás. Rengeteg TikTok videón mondják el fiuk és lányok, milyen elvárásaik vannak a jövendő párjukkal kapcsolatban. Számomra megdöbbentő módon például a lányok számára az első számú feltétel, hogy ha chat-en ráír, akkor gyorsan válaszoljon…

Azért az idősebbek (már 30 felett) már sokkal árnyaltabban látják a párkapcsolatokban az ideális partnert. És aztán még kevesebben jutnak el oda, amivel magam is egyet értek, hogy érdemes alap kérdéseket tisztázni a másikról már az első randin:

  • Mentálisan felnőtt, felelősségteljes, önálló, nincsenek kötődési zavarai?
  • Leszakadt-e a szüleiről, önállóan él?
  • Milyen függőségei vannak?
  • Vannak-e céljai, rendelkezik-e ambíciókkal, hosszú távú tervekkel?
  • Előző párkapcsolatait, exeit feldolgozta, továbblépett, mentálisan kész egy új kapcsolatra?

A gond, hogy ezek a kérdések alapján jó, ha a potenciális partnerek 3-5% menne át ezen a teszten. Nehéz dolog a randizás…

Mindezt azért mondom, mert a cégek esetén is vannak hasonló kérdések, amik meghatározzák egy-egy vállalkozás „lelki egészségét”. És hosszú tapasztalatom alapján tudom, hogy itt is a 3-5% lehet igazán jó, ezek a kérdések alapján.

Most mivel a B2B cégek marketingjéről írok, azért ezeket a „szent kérdéseket” fogom elővenni:

  1. Mivel foglalkozik a cég?
  2. Milyen problémát old meg?
  3. Miben más, mint a konkurencia?
  4. Kik a vevői?
  5. Minek mutatja magát?
  6. Milyenek az árai?

Ezek a kérdések legalább annyira vízválasztók, mint az első randis kérdések, és sajnos, ahogy tapasztaltam, erre is csak a vállalkozások 3-5%-a tud jó választ adni.

Pedig ha, ezekre jó a felelet, akkor szinte biztos a siker. Ha nem, akkor érdemes Obi-Wan Kenobi tanácsát megfogadni: Menj és gondold át az életed!

Megjegyzés: Nagyon sok cégnek adtam tanácsot, és nagyon sok cégvezető vett részt ilyen témájú tréningjeimen. Mindig azt vettem észre, hogy ezt a részt unalmasnak találják. Inkább sürgősen valami vevőcsalogató szuper módszert szeretnének hallani. Pedig ez lehet, hogy nem tűnik izgalmasnak, de nagyon-nagyon fontos.

Ha már a párkapcsolatokkal példálóztam, elmondom az egyik pszichológus ismerősöm meglátásait. Elmondta: annak ellenére, hogy párkapcsolati tanácsadó, az utóbbi években egyre inkább nem párok, hanem szinglik jönnek hozzá, és az a gondjuk, hogy képtelenek egy normális kapcsolatot felépíteni. Mint jó pszichológus, rövid idő alatt látja, hogy ennek fő oka, hogy maga a kliens küzd zavarokkal. Rengeteg gyerekkori élmény, tapasztalat, rossz beidegződés van bennük, és ez mérgezi őket. Ezért nem találnak párt, vagy ha igen, akkor mérgezőket. Először maguknak kellene megváltozni, a személyiségüknek fejlődni és utána lehetne reményük egy sokkal jobb párkapcsolatra. De ez fájdalmas, és különösen sok munkát igényel – meg is rettennek tőle sokan.

Ugyan így én azt látom, hogy ezek az alapkérdések a legtöbb vállalkozónak unalmasak, és nem is értik, miért tartom fontosnak ezeket.

Pedig, ha ezekre a kérdésekre jó választ tudunk adni, akkor minden megváltozik. Hirtelen izgalmas és érdekes lesz a weblapja, nagyon hatékonyak a hirdetései, az írott anyagaikat sokan és nagy élvezettel olvassák. Az üzletkötőiket fogadják, meghallgatják és hirtelen sokkal többet adnak el. Az egész cég légköre megváltozik, az emberek motiváltak és lelkesek lesznek és rengeteg kiváló ember szeretne itt dolgozni. Az eredmények pedig szárnyalnak.